איתור נזילות מים

כל טיפת מים – יקרת ערך

כל טיפת מים נקיים היא יקרה. למרבה הצער, מים רבים הולכים לאיבוד כתוצאה מדליפה בתשתיות ישנות ומנזילות לא מטופלות. כיוון שרוב התשתיות ממוקמות מתחת לפני האדמה, כמעט ולא ניתן לקבוע ויזואלית את מיקום הנזילות, אלא אם כן המים כבר הגיעו לפני השטח.

איתור נזילות דורש טכנולוגיות מיוחדות המאפשרות לפקחים לקבוע במדויק את מיקום הנזילה ואת חומרת הנזילות בצנרת. הטכנולוגיות בתחום איתור נזילות מתפתחות ומתחדשות כל הזמן.

אמצעי ביתי לאיתור נזילות הוא מד לחות. מד לחות הוא מכשיר המזהה את כמות הלחות באזור הבדיקה. במידה וקיים חשש לנזילה, יש להצמיד את המכשיר לנקודות שונות בקיר. ככל שערכי הלכות גבוהים יותר כך תדעו שאתם קרובים יותר למקור הנזילה.

מדוע חשוב לזהות נזילות מים בהקדם?

איתור נזילות מים בהקדם יכול להביא לחיסכון משמעותי במים. גם אם לא מדובר בנזילה גדולה, היא עלולה לנפח את חשבון המים שלכם.

פרט לתוספת המיותרת בחשבון המים שלכם, החשש הגדול הוא שהנזילה תפגע בקירות ובתשתיות של הבית. נזקים אלו עלולים להביא אתכם לבצע שיפוצים יקרים שלא תוכננו מראש.

על מנת לזהות נזילות בביתכם, עליכם לבצע בדיקות תכופות בחשבון המים. והיה וקיבלתם חשבון מים חריג, למרות שהשימוש במים לא השתנה – יתכן וישנה נזילה בצנרת ביתכם.

סימנים לנזילת מים

ישנם סימנים המעידים על נזילת מים, לכן מומלץ לשים לב אם בביתכם מופיע אחד מהסימנים הבאים:

שינוי צבע הקירות

יכול להצביע על נזילת מים מאחורי הקיר. המים נספגים בקירות כתוצאה מכך צבע הקיר ההפוך לכהה. במקרים מסוימים תיתכן ותבחינים בליטה בקיר, מה שמעיד על נזקי מים חמורים יותר.

ריח מעופש

לאורך זמן, נזילה מתמשכת מספקת סביבה מושלמת לגידול של עובש. יתכן בחינות כתמי עובש על הקיר, אך לעתים קרובות העובש גדל בתוך הקיר, לא תכלול זהות אותו ויזואלית. לכן, ריח מעופש הוא דגל אדום לנזילה.

טפטוף

לעתים, ניתן לשמוע צליל טיפה המגיע מתוך הקיר, מה שמקנה לכם מושג לגבי מיקומה של הנזילה. אך חשוב לציין, נזילות קטנות פעמים רבות לא תשמעו בטפטוף כלל.

כל הסימנים הללו הם סימנים של נזילה, אך יש לזכור שלא כל נזילות המים מגיעות מתוך הבית. פעמים רבות, המים עלולים להגיע מדליפה בגג או מסביב לחלון. בכל מקרה, יש לטפל בדליפות המים באופן מידי על מנת להפחית את הסיכון לנזקים כבדים לתשתית הבית.

הגורמים לדליפות מים

דליפות מים עלולות להיווצר כתוצאה מתקלות בצנרת. שחיקה טבעית או פגיעה בצנרת  הם הגורמים הנפוצים ביותר לנזילות מים.

בנוסף, ליקויים באיטום הקירות והגג במבנה, עלולים להביא לכך שבימי חורף גשומים, המים יחדרו פנימה ויגרמו לנזילה.

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
ניווט מהיר במאמר

יצירת קשר:

מאמרים אחרונים באתר:

דילוג לתוכן