טיפים לשמירה על ניקיון הספות בבית

עם מעט ידע והבנה בסיסיים לצד כלים מתאימים תוכלו לשמור על הביתית האהובה עליכם נקייה ונעימה לאורך זמן בדומה ליום שקניתם אותה – למעשה אפשר ליהנות מספה מתוחזקת ונקייה מבלי לדאוג לכתמים, לכלוך או שיער הכלב, בעזרת מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם ביום-יום, הנה הדברים המרכזיים שכדאי להכיר בעניין:

 

ראשית, איך להקדים תרופה למכה?

אל תחכו עד שייווצר כתם על הספה, במקום זה:

  1. זהו את סוג הריפוד של הספה.
  2. השיגו את חומרי הניקוי המתאימים לסוג הריפוד.
  3. ערכו טסט על קטע נסתר בריפוד לבדיקת השפעת החומר.
  4. מצאו מהו קוד בד הריפוד שלכם:
    • W (Water) – ניתן להשתמש רק בחומר ניקוי על בסיס מים.
    • S/W (Solvents & Water) – ניתן להשתמש בחומרי ניקוי הן על בסיס מים והן על בסיס ממיסים (סולבנטים). ממס הוא סוג של תמיסה שבה חומר ניקוי כימי משמש כמרכיב העיקרי.
    • S (Solvents) – ניתן להשתמש רק בחומר על בסיס ממסים.

 

כיצד לנקות כתמים מהספה?

  • נקו את הכתם במהירות: נקו מיד כשהמיץ או היין נשפכו על הריפוד. אם תמתינו, אפילו מספר דקות, הכתם ישקע לתוך הבד ויהיה קשה להסירו.
  • התאימו את חומר הניקוי להמלצות היצרן: בדקו את הוראות הטיפול בריפוד. תמצאו אותן בדרך כלל על תווית הספה. למעשה, עליכם להתאים את חומר הניקוי לקוד הניקוי של הריפוד (W, S/W, S). שימוש בחומר ניקוי לא מתאים עלול לפגוע בריפוד לצמיתות.

אמצעים שיש בכל בית לניקוי הספה

כן אמנם ייתכן שלא תעשו עבודה לגמרי יסודית בניקיון הספה כפי שתעשה עבורכם חברת ניקיון המתמחה בניקוי ספות אבל הנה כמה כלים שיש בכל בית בהם תוכלו להיעזר לטובת ניקיון בסיסי וטוב לספה הביתית:

  • מברשת יבשה – השתמשו בה להסרת לכלוך רופף. הברישו את הספה במברשת בעלת זיפים נוקשים טבעיים, כדי לשחרר את הכתמים ולהעלות את האבק והלכלוך אל פני השטח.
  • שואב אבק – לפני ניקוי ספת הבד בחומר ניקוי, השתמשו בשואב אבק להסרת הפירורים והחלקיקים הרופפים האחרים. כשיגיע זמן הניקוי הנוזלי, יהיה לכם קל לזהות ולהתמקד בכתמים הבעייתיים.
  • נקו את הספה עם סודה לשתייה – סודה לשתייה הוא חומר יעיל וזול לניקוי:
    • פיזור סודה לשתייה על פני הספה יוכל להסיר ריחות ולשחרר כתמים שטחיים. – ניקוי בתמיסת סודה לשתייה יסיר כתמים עמוקים יותר.

אופן הכנת התמיסה: ערבבו בקערה חלקים שווים של סודה לשתייה ומים.

אופן הניקוי: תנו לחומר (היבש או הרטוב) להישאר על הריפוד למשך 20-15 דקות. לאחר שהחומר יספוג את הכתם במלואו, שאבו או נקו במברשת.

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
ניווט מהיר במאמר

יצירת קשר:

מאמרים אחרונים באתר:

דילוג לתוכן