Close up of vacuuming a carpet

ניקוי שטיחים מקצועי – בבית הלקוח ובעסק

שטיחים בכללותם ושטיחים עדינים (למשל כאלה שנעשו בעבודת יד) בפרט, דורשים תחזוקה שוטפת ומומלץ גם על טיפול יסודי אחת לשנה בערך, על מנת לשמור על טקסטורת השטיח ומראהו לאורך שנים רבות של שימוש.

בתהליך הניקוי היסודי שאנו מציינים כאן, אין מדובר על הסרת אבק, שיערות ופירורי מזון מהשטיח, אלא על ניקוי אינטנסיבי הכולל שימוש בתכשירים ייעודים . טיפול יסודי המחזיר לשטיח את מרקמו וגמישותו המקורית שאבדה עם השימוש הממושך בו והצטברות הלכלכוך עליו במהלך השנה. אם תבצעו את הניקוי בצורה מקצועית דיה, מובטח לכם כי השטיח היקר שלכם יחזור לצבעו המקורי שדהה עם האבק שהצטבר ועם אובדן השמנוניות החיונית שכוסתה תחתיו ומראה השטיח יחזור להיות אופטימלי.

ישנם שטיחים (זולים יחסית ומוכנים בעזרת מכונות במפעלים) שברוב המקרים, בעליהם יבחרו לנקותם בכוחות עצמם כמו שטיחים סינטטיים העשויים מחומרים מלאכותיים כמו סיבי פוליאריתן ופוליאסטר, שגם לרוב הם די קלים לניקוי שכן מצפים אותם בייצור, בחומרים מיוחדים דוחי כתמים. שטיחים אלה על אף קלות ניקיונם, בד"כ אינם מאריכים שנים ומתחיל להפר ולאבד את מראה לאחר מספר שנים בודדות של שימוש.

אולם כאמור, ישנם שטיחים עדינים שהוכנו בעבודת יד מאומצת (ומחירם בד"כ הוא מאוד גבוה בהתאם למאמץ שהושקע ביצירתו) אשר עלולים להיפגם בצורה קשה במקרה של טיפול שוטף או יסודי- שנתי, שאינו נעשה בידיים מיומנות ומנוסות בתהליך של ניקוי שטיח מקצועי.

שטיחים כאלה הם למשל: שטיחים פרסיים ואפגניים אשר מאופיינים בדהיית צבע משמעותית תחת טיפול לא מיומן דיו, למשל ללא שימוש בחומרים מייצבי צבע ייחודים המסייעים לשמירה על איכות הצבע של השטיח או שטיחים שהוכנו תוך שימוש בחומרים רגישים כדוגמת: משי (יוקרתי מאוד!), צמר, טנצ'ל ו-ויסקוזה אשר דורשים ניקוי באמצעות חומרים מיוחדים לניקוי עדין.

מנקי שטיחים מקצועיים יידעו להתאים את הטיפול הנכון ביותר עבור השטיח הספציפי שלכם, בהתחשב במספר משתנים חשובים להבנה לפני תחילת העבודה ויידעו לשאול את השאלות הנכונות (גם את בעל השטיח וגם את עצמם) לפני שהם ניגשים למלאכה:

  • סוג השטיח ורגישותו – האם תוצרת עבודת יד או מכונה? מאיזה חומרים הוא מורכב, מהו גילו ?
  • מהם סוגי הכתמים שקיימים עליו ואיזה לכלוך מצוי בתוך שיערותיו – צריך לדעת להתאים את חומרי הניקוי ואת עוצמת המכשור לניקוי שבהם ייעשה שימוש במהלך הטיפול בהתאם לאופי הלכלוך בשטיח.
  • מצבו הנוכחי – האם הוא בלוי מאוד ויש להשקיע בו יתר זהירות במסגרת הטיפול היסודי (ובהתאם גם זמן הניקוי ייתארך והתמחור בהחלט יכול להיות מושפע מכך) ?

ואחרי שקראתם את כל המידע למעלה, אנו מניחים שאתם שואלים את עצמכם את השאלה הבאה:

 האם אנו חייבים להזמין איש מקצוע לניקוי שטיחים מקצועי?

לא כל כתם קטן צריך בהכרח להריץ אתכם לטלפון או לאינטרנט כדי לבצע הזמנת איש מקצוע בתחום ניקוי השטיחים, אך אם השטיח שלכם הוא רגיש (ויקר מבחינה כספית / רגשית) ואם מצבו אינו אופטימלי מבחינת כמות הכתמים והלכלוך שהצטברו על גביו (למשל אם נשפך עליו משקה כלשהו או בבתים בהם ישנה חיית מחמד מנשירה), מומלץ לכם לשקול ברצינות יתרה להזמין ניקוי שטיחים מקצועי שעלול גם למנוע מכם ניקוי עצמי לקוי שעלול להזיק להם ברמה בלתי הפיכה.

לדוגמא, שפשוף כתמים אגרסיבי בעזרת מטלית לחה, עלול לגרום להם להתפשט עוד יותר על גביו ולגרום למצב להחמיר.

לתשומת ליבכם, ישנם מצבים בהם על השטיח שלכם קיימים כתמים קשים שינה ו/או יש כמות לכלוך גדולה המסתתרת בין סיבי השטיח, אשר לא ניתן לטפל בהם ב"דרכים ביתיות" כמו שאיבת אבק וספיגת הכתם באמצעות מטלית לחה ואז מומלץ לכם בחום, שלא להתעקש עם ניסיונות הניקוי העצמי, לעצור את הטיפול ולפנות לאיש מקצוע מנוסה (שמקבל חוות דעת חיוביות רבות מצד סביבתכם הקרובה או מצד לקוחות אחרים שכתבו עליו פידבק ברחבי רשת האינטרנט)

הזמנת ניקוי שטיחים מקצועי בתדירות של פעם בשנה ולא רק במקרים של הכתמה קשה של השטיח כתוצאה ממקרה כזה או אחר של נוזל שנשפך עליו, לבטח תשמור על חיי השטיח שלכם לאורך שנים רבות ותחזיר לו את המראה האידיאלי עבורו.

כיצד חברה מקצועית תבצע את ניקוי השטיח וחידושו ?

  1. שאיבת אבק, חול ופירורים מסיבי המשטח.
  2. התאמת חומרי הניקוי לסוג השטיח, גילו ומצבו בהווה.
  3. קרצופו ושטיפתו של השטיח באמצעות מכונת ניקוי מקצועית- ייעודית, השרייתו בחומרי הניקוי לזמן מסוים ולאחר מכן הסרת שאריות הלכלוך וחומרי הניקוי מן המשטח
  4. סחיטה מקצועית של שאריות המים ונוזלי הניקוי
  5. ייבוש מלא בחום מבוקר

לסיכום

מעבר לפן האסתטי של ניקוי השטיח, שכבר דנו בו במאמר זה, חשוב גם להדגיש את הצד הבריאותי שבניקיונו התקופתי של שטיח, שכן שטיחים תופסים אבק המכיל בתוכו בהכרח גם את "קרדית האבק" (המזיקה במיוחד לאנשים בעלי אלרגיה) ועוד מיני חרקים מזיקים יותר או פחות כמו קרציות ופשפשים ועל כן, שטיח מלוכלך עלול בהחלט להשפיע לרעה סביבת המחייה של משפחתכם ושלכם.

אז בין אם מדובר בשטיח משי או צמר, שמדובר על שטיח בעבודת יד שזקוק לניקוי, אל תיקחו סיכון מיותר ועבור חיסכון של כמה מאות שקלים, תעוללו נזק בלתי הפיך לשטיח בגלל ניקוי עצמי לקוי. עבור שטיחים עדינים ויקרים, הזמינו חברת ניקוי שטיחים שעוסקת כבר שנים במלאכה רגישה זו ותיהנו משטיח בעל מראה רענן ונטול יצורים מזיקים לבריאות, לאורך זמן.

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
ניווט מהיר במאמר

יצירת קשר:

מאמרים אחרונים באתר:

דילוג לתוכן