cdc-VRpjDw3WqqI-unsplash

דגשים להדברה בבית עם בעלי חיים – כל מה שצריך לדעת

קרציות, טרמיטים, פרעושים וחרקים – לא חסרים מזיקים המפריעים לשגרת החיים בבית. הזמנת הדברה למיגור התופעה היא הדבר היעיל ביותר לעשות. בבתים רבים כיום ישנם בעלי חיים אחרים, חיות מחמד, שאין כוונה כי יינזקו מהליך ההדברה. הנה הדגשים שצריך לדעת כאשר מבצעים הדברה בבית עם בעלי חיים.

מזיקים פוגעים בכל יושבי הבית

עוד לפני שמדברים על הדברה כלשהי, צריך להבין שמזיקים מהסוגים השונים מסבים פגיעה גם לכם וגם לבעלי החיים שלכם. כל מי שגידל כלבים למשל ידע לספר על מצב הרוח של הכלב שלו דרך ההתנהגות. ניתן להבין לפי התנהגות של כלבים מתי הם שמחים, עצובים, רעבים או עייפים.

דרך ההתנהגות של הכלבים ניתן להבין גם מתי הם סובלים ממזיקים. כלב שמתגרד בכלל חלקי הגוף באופן תדיר סובל ככל הנראה מפרעושים שגורמים לו להתגרדות בלתי נשלטת. דוגמא זאת מראה לנו כי הדברה בבית עם בעלי חיים במקרה של הופעת מזיקים היא כמעט בלתי נמנעת.

הרחיקו את בעל החיים במקרה של ריסוס

אומנם לא כל ההדברות מבוצעות באמצעות ריסוס, אך חלק גדול מהן אכן מבוצעות באמצעות ריסוס חומרי הדברה. חומרי הדברה יכולים בהחלט להסב פגיעה ונזק לבעל החיים שלכם.

מדביר שמבצע הדברות באמצעות רסס אמור להיות מיומן בתהליך. לחומרי הדברה שונים יש השפעה לטווחי זמן משתנים. בדקו עם המדביר מה טווח ההשפעה של אותם חומרים ושאלו אותו בין אילו שעות יש להרחיק את בעל החיים שלכם ממוקד ההדברה. לאחר טווח זמן זה בו בוצעו ההדברות השונות בשטח הבית, תוכלו להחזיר את בעל החיים שלכם בחזרה.

אמפולות לכלבים

במקרה ושמתם לב להתנהגות משונה מהכלב שלכם, הכוללת התגרדות עזה באזורים השונים שלו בגוף, ככל הנראה מדובר בפרעושים. כלבים חשופים בעיקר לפגיעת מזיקים באמצעות פרעושים או קרציות, הנושכות את גופו של הכלב ועלולות לגרום לו למחלות.

דרך פשוטה לפתרון מצבים כאלו היא שימוש באמפולות לכלבים. שיטה זאת היא שיטה להדברת פרעושים שלא כוללת ריסוס, לעומת הדברות אחרות שכן. האמפולה מכילה חומר חזק, שבמגע עימו הפרעושים מתים באופן מידי. את החומר שבאמפולה יש לטפטף על הכלב על פי הנחיות, על מנת למגר את הפרעושים.

שיטות נוספות

אמפולות לכלבים הן פתרון טוב לביצוע הדברת פרעושים ללא ריסוס. שיטות דומות יכולות להיות מלכודות שונות לעכברים, פיתיונות ג'ל לתיקנים וחרקים שונים וחומרי דישון בעלי יכולות הדברה לחצר.

אין מה למפחד מהדברה בבית עם בעלי חיים

לפעמים אין מנוס מביצוע הדברה בבית עם בעלי חיים. ניתן להשתמש בשיטות הדברה שלא כוללות ריסוס, על מנת לא לפגוע בבעל החיים. במקרה הגרוע ביותר, מציאת סידור לכמה שעות לבעל החיים שלנו תשמור על הבטיחות שלו ותאפשר הדברה באמצעות ריסוס.

 

 

 

 

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
ניווט מהיר במאמר

יצירת קשר:

מאמרים אחרונים באתר:

דילוג לתוכן